Založ si blog

Koleno

Začalo ma bolieť koleno. A z ničoho nič. Z ničoho nič !!! Nechápem to. Pochopil by som, keby som mal úraz pri futbale, ale šport neprevádzkujem. Pochopil by som, keby sa mi to stalo pri naháňaní nejakej baby, ale však ja ich nenaháňam, ja pred nimi utekám. Možno to bola sprostá pomsta kolena, lebo som mal na obed pečené koleno – deň predtým, ako som prvý raz zacítil bolesť vo svojom kolene.
Najprv som to skúšal rozchodiť. Myslel som si, že ako bolesť prišla, tak aj odíde. Krivkal som v robote, aj doma, cesta po schodoch bola pre mňa utrpením. Nezdalo sa, že by sa niečo zlepšovalo. Kamaráti a iní odborníci mi vraveli, že je to na 100 % meniskus, a že pôjdem pod skalpel. Chodilo sa mi tak zle, že som sa s operáciou zmieril a šiel k lekárovi. Spravil rentgen, pichol injekciu, dal lieky. O operácii ani slovo. Nehovoril som o nej ani ja, náhodou ho pomýlim a potom čo …

Týždeň do kontroly som chodil ako Lazar. Predstavoval som si, ako to bude na sále, ako mi budú umŕtvovať koleno injekciou do chbtice. A predstavoval som si, ako by som chodil, keby koleno bolo v poriadku. A dnes ráno som všetko pochopil. Bolesť v kolene vôbec nie je proces stárnutia, ako ma so škodoradostným úsmevom presviedčal môj otec. Objavila sa preto, aby hlúpy Miro zmúdrel. Tak ja asi zmúdrievam, lebo som si uvedomil, že doteraz som si vôbec nevážil to, že môžem normálne chodiť. Vôbec som si nevážil tie normálne a obyčajné veci, ktoré nás robia spokojnými a šťastnými. Aké krásne slová, že ? Ale všetko čo tu píšem, som si uvedomil už dávno  ešte počas našej-mojej manželskej krízy. Vtedy som chvíľkové odcudzenie s manželkou ťažko znášal a to, ako veľmi mi chýba, som zistil, až keď sa mi začala vzďalovať. A vtedy som si prvý raz uvedomil to, čo si uvedomujem aj dnes : obyčajné veci predstavujú to šťastie, ktoré hľadáme. No ale veci sa dali do poriadku a na šťastie obyčajných vecí som zabudol. A koleno sa ozvalo, a reč tela mi pripomenula, že nemusím vedieť všetky termíny v robote, ale mal by som konečne vedieť, čo je pre mňa dôležité.

p.s.
koleno sa zlepšuje aj bez operácie. Ešte by sa mala zlepšiť pamäť.

 

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

ukrajina

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646352x
Priemerná čítanosť článkov: 11340x

Autor blogu

Kategórie