Založ si blog

Cesta vlakom

Stalo sa to v roku 2009. Jedno auto bolo v servise, druhé mala žena. Chodil som peši a autobusmi.Boli to celkom zaujímavé zážitky. Raz, keď som bol na železničnej stanici, hlásili, že nejaký rýchlik je pripravený na odchod. Ani neviem kde mal ísť. Myslím že do Čiernej nad Tisou. V tej chvíli som pocítil pokušenie, sadnúť na ten vlak a ísť len tak kdesi do neznáma, prísť NIEKDE, nájsť tam nejaký sympatický bar alebo kaviareň, sadnúť si tam na pohárik, poflirtovať s čašníčkou, kúpiť si zubnú kefku a prespať v hoteli. Malé dobrodružstvo, malý únik z reality….. Ako som neskôr zisťoval v rozhovore s mojou manželkou – mala by pre to pochopenie. Aj ona má chvíle, keď by najradšej niekde vypadla … 🙂

Keď som sa dozvedel že na konci roka 2009 mám ísť do Žiliny, bolo mi jasné, že tam pôjdem vlakom. Veď kto by sa v tom nevľúdnom, mrazivom počasí niekde trepal autom?  Bude to síce cesta plánovaná a s jasne určeným cieľom, ale – pôjdem cez stanicu…. čo ak budú hlásiť odchod nejakého vlaku ??? 🙂

Tak som šiel …. papiere pre úrad som strčil do ruksaku, pridal som viacúčelový nožík (čo ak predsa …. ), čiapku, rukavice a hygienické vreckovky. Janka bola so mnou, keď som si kupoval lístok. Pri pokladni som zaváhal – mám si kúpiť aj spiatočný ? Vrátim sa tak skoro ??? Janka to moje zaváhanie postrehla – smiala sa na tom, a ja som si uvedomil, že výlet do neznáma je síce fajn, ale realita je realita. Kúpil som si spiatočný lístok. Vo vlaku som som si sadol do pekného vozňa, síce vedľa nejakého chalana, ale až tak mi to nevadilo. Obzeral som sa okolo seba a konštatoval, že za tie roky sa na železnici predsa len čosi zmenilo. Pekné, pohodlné sedadlá, krásny veľký stolík, otvarák na fľaše na nohe toho stolíka, dvere sa otvárájú tlačidlom …. no super !!! Zo snenia my vytrhli dve kočky, ktoré mi oznámili, že im sedím na mieste. Bol som v miestenkovom vozni… 🙁 odsunul som sa na bok a na ďalšej stanici som pre istotu prebehol do iného vozňa. Ten už taký sympatický nebol. Sedel som so starými babkami blízko pri dverách, ktoré sa stále bez príčiny otvárali a zatvárali. Na chodbe stála partia mládežníkov, asi išli silvestrovať na hory. Vždy, keď sa dvere otvorili, zachytával som útržky ich rozhovoru. Jedna mladucha vyzerala ako herečka zo seriálu Priatelia, len mala čierne vlasy. Pozeral som von oknom a rozmýšlal, ako budem vedieť, že ide Žilina. Vo vlaku sa čosi hlásilo, ale v mojom vozni to nebolo počuť. Babky okolo mňa povybalovali rožky, perníky a džúsik so slamkou. Ja som nemal nič, tak som sa cítil ako chudobný príbuzný. Krajina za oknom sa mihala. začínalo pršať. Do šlaka – presne toto som nechcel. Nakoniec sa prekvapujúco ozvalo hlásenie, že najbližšia zastávka bude Žilina. Ok …. postavil som sa, obliekol, zobral zhora ruksak, aby som ho tam náhodou nezabudol. A čakal, že stanica bude každú chvíľu… a čakal … No akosi skoro to ohlásili, ale dočkal som sa. Žilina!!!…. vystúpil som z vlaku a začal hľadať záchod. Pre istotu. Ja sa totiž držím pravidiel pre starších chlapov : 1. – nikdy neobídeš záchod bez toho, že by si ho použil 2. nikdy never tomu že je to len prdnutie 3. ak sa ti postaví, je to len náhoda….. No a pravidlá sú pravidlá …. Ale hľadal som ho asi 10 minút, z nástupišťa sa mi podarilo vyliezť rovno na ulicu, tak som sa musel vracať …. Ale potom mierne odľahčený som nabral smer úrad. Pršalo. Drobný, hustý, vytrvalý dážď. Začínala ma bolieť hlava. Našťastie, úrad bol blízko pri stanici, tak som bol o chvíľku tam. Mladá sexica prevzala papiere a dala potvrdenie o príjme. Zavolal som Janke a rozmýšlal, či sa v Žiline zdržím. Do čerta …. keby nepršalo…. Pozrel som na odchody vlakov, čo som mal napísané …. kedy ide ??? o osem minút ????!!!! do šlaka…zaradil som najvyššiu rýchlosť a snažil sa zabudnúť, že okrem hlavy ma bolí aj noha. Stihol som to len vďaka tomu, že som mal kúpený spiatočný lístok. Sedel som vo vlaku a rozmýšlal, kde sa stratila moja dobrodružná cesta do neznáma. Ale hlava ma bolela čím ďalej tým viac …. kupé vo vlaku už zďaleka nebolo také sympatické ako to prvé…. Idem domov – rozhodol som sa A ako som sledoval tie moje vnútorné pocity – nebol som z toho nijako sklamaný …. bol som rád, že budem môcť chytiť Jankine obliny (chytil som), že si ľahnem (aj to mi vyšlo), možno si ľahneme spolu s Jankou (tak to sa nepodarilo) a že si večer zakúrim v krbe…. Domov som prišiel neuveriteľne rýchlo, unavený, hladný smädný s hlavou, ktorá ma napriek tabletkám bolela do noci. Takže  takto dopadla moja cesta vlakom …. Nespoznal som dobrodružnú cestu do neznáma – ale aj návraty domov bývajú krásne …

 

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646010x
Priemerná čítanosť článkov: 11334x

Autor blogu

Kategórie