Založ si blog

Skúsenosti

Mám 47 rokov. Päťdesiatka sa blíži. Môj otec mi vravel, že je to veľmi nebezpečný vek. Chlap sa zamýšľa nad sebou, nad svojím životom, a že z toho môžu vznikať nejaké depresie. Aj ja som sa zamyslel. Toľko rokov …. tuším som už aj skúsený. Ale prišiel som na to, že skúsenosti sú úplne na figu. Oberajú ma o radosť zo života.

Napríklad začínajú hokejové majstrovstvá sveta. Všetci sa tešia a čakajú medailu. A ja, skúsený, už dopredu tuším, že to nedopadne dobre.
S mojimi skúsenosťami sa ani nemôžem radovať pri nových voľbách. Niekto sa teší že konečne sú pri moci tí praví. A že bude lepšie. „Nebude“ – hovorím im. „Všetci sú rovnakí“.
Podobné to je pri nových smerniciach ktoré usmerňujú moju prácu. Asi by som sa mal tešiť, že pokrok je tu, že vedeckotechnická revolúcia a vesmírne technológie nám uľahčujú prácu. A ja – skúsený – sa neteším. Keď sa chystá nejaká zmena – už viem že to bude poriadna sprostosť. A pri tej poslednej zmene to tak aj bolo.
Skúsenosti mi hovoria aj to, že keď keď sa na mňa moja šestnásťročná dcéra usmieva, a z ničoho nič je plná lásky a ochoty – že to asi nebude preto, že ma tak miluje. Ach jaj …. však to poznáte … 
Do šlaka – ja chcem byť znova neskúsený a naivný. Keď podám Loto, chcem sa tešiť na jackpot a plánovať, čo si kúpim. Po voľbách chcem tešiť na to, ako bude lepšie. A ak sa ma dcéra spýta či som smädný a či mi nemá priniesť pivo, tak ju nechcem podozrievať z toho, že chce dovolenie vypadnúť s frajerom na nejaký letný festival. Lenže na to, aby som bol neskúsený – to by som musel nejako prudko omladnúť a ešte aj osprostieť. Musel by som byť ako dieťa.
S trampotami s mojimi skúsenosťami som sa zveril manželke. Ona je praktická žena, a na veci sa pozerá úplne inak ako chlap. Jasné, že v tom mala jasno. Pohladkala ma po hlave a povedala : „neboooj – budeš ako malé dieťa. A možno ťa budeme aj prebaľovať …“ No teda !!! Až som sa zľakol. Toto ža ma čaká ? Okamžite som sa prestal zaoberať skúsenosťami, nebezpečnou päťdesiatkou, budúcnosťou a podobnými somarinami. Zdá sa, že prílišné filozofovanie nad životom ma môže naozaj viesť k depresii, presne tak ako to vravel môj otec. Kašlem na také úvahy !!! Obliekol som sa, a šiel pozrieť von, či ženy pod vplyvom jari odložili ďalšie kusy oblečenia. A dal som si aj pivo – kým mi ho doktor nezakáže… 🙂

 

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646381x
Priemerná čítanosť článkov: 11340x

Autor blogu

Kategórie