Založ si blog

Ako som sa dozvedel pravdu o sebe.

Nuž, roky nezastavíme.
Moja manželka pozerala v televízii nejakú poučnú reláciu, a upozornila ma, že v mojom veku už mám nárok na seniorskú zľavu! So škodoradostným úsmevom mi radila, aby som šiel na Jednotu dôchodcov, a aby som si vybavil preukaz, vďaka ktorému budem mať zľavu do múzea, a ešte kdesi, neviem kde, lebo to čo hovorila som odmietol počúvať. Nevedel som si predstaviť sám seba, ako idem medzi šedivé babky, a dedkov, a tvrdím im, že patrím medzi nich.
Včera som bol pracovne kdesi pri Kremnici. Podal som slušný výkon, driapal som sa na Jastrabiu skalu. Autom sa tam nedalo dostať, lebo lesáci cestu prehradili závorou. Na chrbáte som mal ruksak s náradím, a ťažký statív. V jednej ruke som vliekol geodetický prístroj, v druhej výtyčku. Uff. Makačka. Ale zvládol som to, a bol som na seba právom hrdý. „Miro – ešte nepatríš do starého železa,“ hovoril som si.
Keď som tam skončil, zbehol som do Kremnice niečo zjesť. A keďže sa blížila Veľká noc, rozhodol som sa, že sviatky začnem kúpaním v Aquaparku v Turčianskych Tepliciach. Je to odtiaľ kúsok.
Občas mávam blbé nápady, a chcem byť silou mocou vtipný. Aj teraz. Vchádzal som dnu, a prešiel som okolo cenníka nalepeného na dverách. Nečítal som ho, už by som odtiaľ neodišiel. Ale napadlo mi, že vyskúšam, či mi dajú seniorskú zľavu. „Určite nie,“ pomyslel som si. „Však nemám ani dôchodcovský preukaz, aj občiansky som nechal v aute. A tá mladá pri pokladni, tá mi predsa nebude veriť, že som senior. Bude si to overovať, a žiadnu zľavu mi nedá.“
Pri okienku som sa so šibalským úsmevom spýtal, či môžem dostať seniorský lístok. Dievčina za pokladňou ma skontrolovala rýchlym pohľadom, a povedala: „Ale samozrejme.“ Pokladnica zabzučala, ja som zrazu mal pred sebou lístok pre dôchodcu. Šibalský úsmev mi zamrzol na tvári.
„Do čerta!“ zanadával som v duchu. Ušetril som dve eurá, ale bolo mi to treba? To vyzerám tak zle? V šatni som sa pozrel do zrkadla. Plešina, šedivé vlasy, šedivé strnisko na tvári. Hmmm… Možno to dievča malo pravdu.
Ale treba byť optimista. Pozrel som sa do zrkadla ešte raz.
Však ja som veľmi dobre vyzerajúci senior!

 

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646008x
Priemerná čítanosť článkov: 11333x

Autor blogu

Kategórie