Založ si blog

Voľby

Bol som nedávno v Bille. Šiel som pre nákupný vozík a hľadal som správnu mincu. Nemal som. Našťastie, na kľúčoch od auta som mal prívesok, ktorého súčasťou bol žetón na vozík. „Aká skvelá vec“ pomyslel som si, a pátral som v pamäti, kto mi ho dal.

Dal mi ho starosta z vedľajšej dediny, keď kandidoval za poslanca do Národnej rady. A odvtedy, odkedy som si uvedomil, KTO mi tento prívesok dal, odvtedy si ho nesmierne vážim. Ten prívesok samozrejme. Je to totiž tá najvzácnejšia a najlepšia vec, akú som od politikov a politiky dostal. Nemusím sa hrabať v peňaženke a zháňať mince. Nemusím obťažovať predavačku, ak náhodou správnu mincu nemám . Bože – aké mám šťastie !!! Konečne viem, že politika vie byť užitočná. Ale – aby som bol spravodlivý – nielen ja mám také šťastie. Hromada iných obyčajných ľudí ho má tiež – takých príveskov sa predsa muselo rozdať neúrekom. Mnohí spoluobčania dostali  cennejšie dary – počul som, že veľa ľudí dostalo pivo. Závidím tým, čo dostali aj guláš, a samozrejme na špici sú tí, čo dostali všetko – pivo, guláš aj prívesok. Ale ja som politikom vďačný aj za to málo, čo mi dali – však idú ďalšie voľby, možno zase budem mať to neuveriteľné šťastie a niečo dostanem – možno to pivo… alebo prívesok s fotografiou budúceho vodcu hľadiaceho v diaľ novým, lepším časom.

Ako tak nad tým rozmýšľam, bolo by ideálne, keby volebná kampaň prebiehala neustále. A vládol by ten, kto by bol podľa prieskumov na špici.  Viete si to predstaviť ? Na námestiach by sa podával guláš a pivo v jednom kuse. Mince do vozíkov by sme nepotrebovali, lebo všetci by mali niekoľko príveskov. Už dnes vieme, že počas volebnej kampane politici neprijmú žiadne nepopulárne opatrenie – tak to by boli pre nás zlaté časy, časy bez zvyšovania daní, bez balíčkov, ktoré nahrádzajú to, čo iní prehajdákajú. Ani lekári by nám nedávali nôž na krk, a nepýtali peniaze, lebo by vláde pokazili preferencie, a potom by nevedeli, od koho tie peniaze pýtať.Nuž – ako vidíte – permanentná volebná kampaň je geniálny vynález. Skúsim kandidovať vo voľbách, a v Národnej rade sa pokúsim presadiť toto opatrenie, ktoré zabezpečí to, že z politiky a z politikov budú mať konečne úžitok aj obyčajní ľudia.

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646416x
Priemerná čítanosť článkov: 11341x

Autor blogu

Kategórie