Založ si blog

Pohoda

Do tridsiatich rokov som žil v paneláku na deviatom poschodí. Na svet som sa pozeral z výšky a a ak sa mi pritrafila nejaká frajerka, ktorá mohla byť nadlhšie, preventívne som zisťoval, či rodičia majú veľké role. Ak mali – zbohom, láska. Nemal som chuť sadiť zemiaky, okopávať burgyňu a…. ani neviem čo všetko sa tam robí … Hovoril som si : Miro, hádam by si nešiel kdesi na dedinu… veď nie si sprostý …
A som. Som na dedine. No hádam by som nebol v meste, veď nie som sprostý… 🙂 Včera som pokosil. Už to bolo treba. Vypukla jar, vonku bolo 20°C, pršalo, všetko rástlo ako divé. Vytiahol som kosačku, nalial benzín, naštartoval a pustil sa do toho. Premena trávnika bola neuveriteľná. Tráva ožila, hrala všetkými odtieňmi zelenej. Zapadajúce slnko dávalo všetkej tej kráse priam svätožiaru. Vôňa čerstvo pokosenej trávy zaplavila moje zmysly. Psi behali okolo mňa, skúmali nový strih trávnika a vrčali na kosačku, ktorú videli prvý krát (majú 5 mesiacov). Občas som si dal pauzu a sadol si na terasu. Psi boli okamžite pri mne a tešili sa, že mám na nich chvíľku čas. Pozeral som okolo seba, na tú šesťstoročnú históriu, ktorú mám na dosah ruky. A znova som kosil, napriek hluku kosačky som počul, ako vtáci spievajú …. žena aj s dcérou vyšli von…. pozeral som na ne, aké sú krásne, oni sa na mňa usmievali, a ja som si a uvedomoval, že mi bolo dopriate viac, ako som kedykoľvek dúfal….. ešte aby to vydržalo.
To všetko poznanie, tá pohoda – to asi prichádza rokmi. Asi som dospel. Možno už viem čo je dôležité. Na svet sa už nepozerám z výšky, viem že pokora je k životu potrebná viac ako sebavedomie.
Moja žena tvrdí, že Boh ma má rád …… snažím sa tomu veriť. 

napísané 8.4.2011

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

Fico, Blaha

Iniciatíva Munícia pre Ukrajinu vyzvala Fica, aby zdvojnásobil vyzbieranú sumu

29.04.2024 19:36

Zároveň premiéra vyzvali, aby sa jasne vyjadril a prehodnotil svoj postoj k českej iniciatíve.

Filip Kuffa

Demokrati namietajú účasť Gregora Kuffu na rokovaniach, jeho brat hovorí o výmysloch

29.04.2024 18:56

Ako príklad uviedla mimoparlamentná strana rokovanie k návštevnému poriadku Tatranského národného parku.

2024-04-26 slnko v sieti 007 foto zdenko hanout

Šéf Rady RTVS označil galavečer Slnko v sieti za politický míting opozície

29.04.2024 18:16

Igor Gallo pripomenul, že RTVS ako vysielateľ galavečera nesie v zmysle platnej legislatívy objektívnu zodpovednosť za obsah priameho prenosu.

sanitka,

Šiestačka v Maďarsku bodla nožom spolužiačku, vrtuľníkom ju odviezli do nemocnice

29.04.2024 18:03

Šiestačka si nôž priniesla z domu a mala ho schovaný v školskej lavici.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646591x
Priemerná čítanosť článkov: 11344x

Autor blogu

Kategórie