Založ si blog

NOVOROČNÉ ČÍTANIE

Ráno som dopil šampanské, čo zostalo zo Silvestra. Do rannej kávy som si nalial rum. A keď som bol už dosť odvážny, zdrapil som moju ženu za ruku. Chcel som ju zdrapiť aj inak, ale niečo na zastavilo. Zistil som, že moja žena je celá popísaná. Brajlovym písmom! Celé pyžamo má plné akýchsi vystúpených bodiek. Začal som ju čítať rukami, ale vôbec som jej nerozumel. Asi preto, že nie som slepý a Brajlove písmo neovládam. Napriek tomu som sa nevzdával, a pokračoval som v čítaní ďalej. Lenže táto kniha je dosť rozsiahla, moje ruky sa pri čítaní jedného riadku rozťahovali, a aj tak celý riadok neobsiahli, takže hlavnú myšlienku knihy som nepochopil. Ale možno by som ju nepochopil, ani keby som ten konkrétny riadok dočítal, veď ich tam je hromada. Pochopeniu knihy mi bránili aj rôzne výstupky na ktoré moje ruky narazili. Zvlášť dva väčšie Brajlove znaky boli pre mňa dosť nepochopiteľné, tak som sa im chvíľku venoval. Moja žena mi chcela prekaziť čítanie, a bodkované pyžamo si vyzliekla. No ale ako mám takto čítať? Vykašľal som sa na to, a rozhodol som sa, že v čítaní budem pokračovať v noci, keď bude spať, a nebude mi robiť prieky. Našťastie, Brajlove písmo sa dá čítať aj po tme.
Teším sa na to, čítanie knihy v Brajlovom písme je také vzrušujúce…:-)

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646349x
Priemerná čítanosť článkov: 11339x

Autor blogu

Kategórie