Založ si blog

Skap živnostník! SKAP!

Prišla krízová doba. Niektoré firmy fungujú akoby sa nič nedialo, iné tak na pol plynu a iné úplne stoja. Denne počúvam reči politikov o tom, ako štát pomáha živnostníkom.

Viete ako nám pomáha Sociálna poisťovňa?

V decembri som bol pozitívny na Covid. Doktorka sa ma pýtala, či chcem byť na maródke. Povedal som ÁNO. Nepamätám, kedy som maródoval naposledy. Odvody platím, niekedy neskôr ako treba, ale platím. Tak prečo nie – povedal som si. Aspoň dostanem to, na čo mám nárok.

S Covidom som maródoval mesiac.  Namiesto maródky mi prišlo rozhodnutie zo Sociálnej poisťovne, že nemám nárok na nemocenské, pretože posledná platba na ich účet bola uskutočnená oneskorene!

Áno viem. Naozaj bola uhradená neskôr. A v Sociálnej poisťovni nevedia že je kríza? Neplatičov mám VŽDY za minimálne 1000 €, často podstatne viac. Tú splátku som mal uhradiť v čase, keď som maródoval s Covidom. Priznám sa, mal som iné starosti ako kontrolovať účet, či prišli chýbajúce peniaze, a ktoré platby odišli. Mám možnosť sa odvolať, ale nerobím si žiadne ilúzie, že by tento orgán (ktorému roky posielam peniaze) zmenil svoj názor. Takže nemocenská dávka nebude kvôli JEDNEJ oneskorenej platbe. Nie sú to žiadne veľké peniaze, prežijem to. Len sa cítim byť oklamaný politikmi, vládou, zákonmi, poslancami, ich nominantami v úradoch. Roky poctivo platím, jediný raz niečo chcem – a tu ho máš. Nemám nárok!

Dnes ráno som v rádiu znova počúval žvásty o tom, ako štát pomáha. Chcem odkázať všetkým politikom – súčasným aj minulým – strčte si svoje sladké reči do prdele!!!

Už roky tvrdím, že najhoršie možné povolanie v tomto štáte je byť malý živnostník. Kopec povinností, za škody ručí celým majetkom, neplatená dovolenka a pri dlhšej maródke reálna možnosť, že nebude schopný splácať lízing za auto alebo stroj ktorý potrebuje k činnosti. A samozrejme – živnostníkom sa ani nemusí platiť za prácu, však vieme ako šikovne živnostníkov oklamal Váhostav a iní. Náš stav nikoho nezaujíma. Keď veľká stavebná firma nezaplatí živnostníkovi, ako on zaplatí odvody? Nijako. Potom príde k lekárovi, a zistí, že nemá nárok nieže na maródku, ale ani na lekársku starostlivosť. Nikoho to netrápi.

Skap živnostník. Nikoho nezaujímaš. SKAP!

Snežný muž a učenlivý pes

22.11.2023

Jetyho veľmi hnevali turisti, ktorí neposlúchali žiadne príkazy ani zákazy. Chodili si, kade sa im zachcelo, trhali chránené rastliny a zvieratám kradli čučoriedky. Ale nemohol s tým nič robiť, pretože ľuďom sa vyhýbal. Keby ľudia zistili, že v Tatrách žije Snežný muž, určite by ho chytili a posadili za mreže v Zoologickej záhrade. A život za mrežami si nevedel [...]

Jety a mikulášsky večierok

19.11.2023

Jety mal rád chlad, zimu a studenú vodu. Nečudujte sa – Jety je predsa Snežný muž. Vo svojej jaskyni pod Gerlachovským štítom nemal žiadne kúrenie, zato mal poriadne vetranie. V zime rád chodil na dlhé prechádzky. Turistom sa vyhýbal, pretože sú otravní, lozia po celých Tatrách a všade rozhadzujú odpadky. Ale bol veľmi zvedavý, čo turisti robia, keď sú doma. [...]

Snežný muž a drzá turistka

17.11.2023

Jety mal rád dlhé prechádzky po tatranských chodníkoch. Ľudom sa vyhýbal, pretože sa nevedeli slušne správať. Boli všade, robili krik a nechávali za sebou hromadu odpadkov. Jetyho to veľmi hnevalo. Rozmýšľal, že by sa pridal k strážcom Tatranského národného parku. Drzým turistom by dával pokuty a zaháňal by ich späť na turistické chodníky. Ale potom sa dozvedel, [...]

Rafah

Abbás: Útoku na Rafah môžu zabrániť len Spojené štáty

28.04.2024 13:30

Plánovanej pozemnej operácii izraelskej armády v Rafahu na juhu Pásma Gazy môžu zabrániť iba Spojené štáty, uviedol Mahmúd Abbás.

Rusko, Deň víťazstva

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

28.04.2024 12:48

Sikorski tvrdí, že keby Putin vyhral, bol by ako Hitler. Zmocnil by sa priemyslu a Ukrajincov by poslal bojovať ďalej na západ.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Polícia odstránila propalestínske tábory na troch amerických univerzitách

28.04.2024 10:58

Polícia v sobotu zadržala takmer 200 ľudí na troch amerických univerzitách, kde sa konali protesty proti vojenskej operácii Izraela v Pásme Gazy.

Joe Biden, kampaň 2024

Biden vtipkoval na Trumpov účet, exprezident mu adresoval štipľavú poznámku

28.04.2024 09:57

Americký prezident Joe Biden na sobotňajšej večeri organizovanej združením spravodajcov v Bielom dome vtipkoval na adresu Donalda Trumpa.

mirkoslav

mirkoslav.com - chlap v prechode :-)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 57
Celková čítanosť: 646543x
Priemerná čítanosť článkov: 11343x

Autor blogu

Kategórie